niedziela, 9 czerwca 2013

przestań w końcu czytać

Oj dawno nie pisałam..... życie goni... Kalina rośnie... i tak jakoś leci.... w sumie to nie daje mi spokoju to, że tu nic nie piszę...
.... no dobra, koniec tłumaczeń i pobożnych życzeń...

Od stycznia czytam sobie Biblię z aplikacji na androida YouVersion... bardzo polecam. Biblia w telefonie to super sprawa. Naprawdę. Gdziekolwiek jestem to sobie czytam. Czekam na dzieci przed szkołą - czytam.... YouVersion to program założony przez LifeChurch - w Polsce znany jako kościół on line.... Biblia za darmo, na telefony, komputery. Masę planów czytania ułożonych tematycznie, jak kto chce. Ja zaczęłam od "planu dla zapracowanych kobiet".... każdego dnia było do przeczytania kilka inspirujących tekstów biblijnych i do tego jakaś notatka, jakieś słowo, które budowało mnie. Fajne. No i potem zaczęły się następne plany czytania. Można ustawić sobie przypominanie itd.... No i od stycznia rzuciłam się na głęboką wodę, bo wzięłam sobie plan, by przeczytać całe Pismo Święte przez rok. Mój plan ma przewidziane dwa dni w tygodniu wolne, tak by w razie czego nadgonić tyły. Można też w razie czego nacisnąć guzik "podążaj za mną" i cały plan czytania przesuwa się tak, byś nie był z tyłu.... Fajne przekłady Biblii w języku polskim. Można korzystać z tego nie znając języka angielskiego, choć jeśli ktoś zna, to może brać sobie plany czytania z komentarzami - jest tego b. dużo! POLECAM BARDZO :)

... Bardzo fajnie więc czyta mi się Biblię w YouVersion. Czytam rozdział za rozdziałem, dużo inspirujących i budujących przemyśleń, wiele fajnych obietnic itd..... bywa nawet, że wciągu dnia zaliczę trzy dni :)......

....Ale ostatnio podczas czytania poczułam pewien dyskomfort... Czułam, że powinnam przestać czytać. Coraz niewygodniej było mi czytając.... byłam pewna, że to Pan Bóg chce się do mnie przedrzeć. "No porozmawiaj ze Mną, przestań w końcu czytać rozdział za rozdziałem tylko zwolnij, odpocznij, porozmawiaj, pobądź ze Mną." Przestałam czytać. Odłożyłam telefon z Biblią i zaczęłam rozmawiać z Bogiem. Uwielbiałam Go za to kim jest, za to jaki jest. Pytałam, zwierzałam się. Po prostu przebywałam w Jego obecności, a On mnie napełniał swoim pokojem, głęboką radością, sensem życia. To był czas z NIM!
Przyzwyczajeni jesteśmy, że spędzanie czasu z Bogiem to czytanie Biblii. I tak ludzie czytają Biblię, słuchają kazań, dyskutują o Bogu, a nie spędzają z NIM czasu! Powiem Wam, że to jest baaardzo smutne, ale i wręcz zatrważające bardzo! Bo ile ludzi tak właśnie "spędza czas z Bogiem"?! I ilu ludzi jest uspokojonych, że oto odrobiło swoją powinność? Bo przecież byłem na nabożeństwie i brałem udział w studium, czytałem Biblię, słuchałem kazania. I dobrze, że to robisz, bo Bóg na Ciebie działa, ale NIC nie zastąpi cichego czasu z Bogiem, takiego, gdzie ty i ON po prostu jesteście ze sobą. Bóg do Ciebie mówi, Ty słuchasz. Ty uwielbiasz, On Ciebie napełnia. Ty pytasz On odpowiada. On radzi, Ty pękasz z zachwytu..... Bo Bóg jest zachwycający!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz